INTERVIEW PHILIP BOONTJE – CFO CLUBCOLLECT

Philip, CFO van ClubCollect flexwerkt nu een halfjaar bij Creative Valley. In het derde interview van de reeks van acht vertelt hij over zijn ervaringen als flexwerker en wat de community hem gebracht heeft.

Hey Philip, wat doe jij eigenlijk?

Ik ben verantwoordelijk voor de financiën en analytics in de fintech organisatie Clubcollect, een SaaS-onderneming in Amsterdam.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Ik haal mijn inspiratie uit ondernemers die een nieuwe markt weten aan te boren, een nieuwe technologie weten te lanceren, of een heel nieuw businessmodel in de wereld zetten. Idealiter een combinatie daarvan, maar één van die drie is al goed.

Waarom werkt flexwerken goed voor jou?

Flexwerken is een combinatie van enerzijds gedisciplineerde focus en productief zijn en anderzijds wat losser mensen ontmoeten in een co-working space als dit.

Hoeveel dagen flexwerk jij per week?

Ik flexwerk één tot anderhalve dag bij Creative Valley, de andere dagen werk ik vanuit huis.

Waarom flexwerk je bij Creative Valley?

Bij Creative Valley vind ik de vibe en de experience een stuk beter dan bij andere plaatsen waar ik heb geflexwerkt. Het is hier net wat rijker, wat warmer dan veel andere co-workingspaces. Het is hier niet zo op elkaar gepropt, geen flexwerkfabriek. Het is een heel mooi contrast vergeleken met een thuiswerkomgeving. Het is een woonkamer, een fijne plek om te zijn.

Wat voor functie heeft het kantoor voor jou?

Het kantoor is gewoon een plek waar ik heel veel werk gedaan krijg. Creative Valley is voor mij niet het kantoor, thuis is het kantoor. Creative Valley is voor mij de woonkamer. Het is de plek waar ik inspiratie opdoe, wat leidt tot creativiteit en wat daarmee ook de potentiële innovatie in de hand helpt.

Wat is het verschil voor jou tussen thuiswerken en werken bij Creative Valley?

Thuiswerken is voor mij hyperproductief, monofocus, zeven, acht, negen uur achter elkaar doorwerken. Ik kom naar Creative Valley voor de interactie met mensen en het krijgen van nieuwe inzichten.

Wat heb je aan de community van Creative Valley?

Uit de community heb ik interessante projecten gehaald, waarbij ik andere bewoners ondersteun met data-analyses van problemen waar ze mee struggelen. Hier zijn mooie samenwerkingen uit voortgekomen.

Wat vind jij de fijnste werkplek van Creative Valley?

Ik werk het liefst aan de flexplekken die uitkijken op station Utrecht Centraal. Zo aan het raam zie je de treinen komen en gaan. Ook zie je de mensen wandelen van en waar naartoe ze gaan. Die buzz, die reuring vind ik heel gaaf om te zien.

INTERVIEW HANK DE REIJDT – EIGENAAR VAN ART COMPANY

Eten is voeding voor de maag, kunst is voeding voor de ziel. Daarom staat, hangt en ligt Creative Valley vol met bijzondere werken van hedendaagse kunstenaars. In het zevende interview vertelt Hank de Reijdt, eigenaar van Art Company, hoe én waarom zijn bedrijf al ruim 25 jaar bedrijven verfraaid met hun uitgebreide collectie van 50.000 kunststukken.

Lees meer »

INTERVIEW ANNE VAN ‘T HOOG – COMMERCIEEL MANAGER CREATIVE VALLEY

Wat is eigenlijk het concept van Creative Valley en hoe wordt dit ervaren door de bewoners? Wat is de gedachte achter Creative Valley? In een serie van acht interviews vertellen we alles wat je altijd al had willen weten over het concept, de sfeer en de ervaringen van bewoners en medewerkers.

Het eerste interview is met Anne van ’t Hoog, Commercieel Manager van Creative Valley. We interviewen Anne over het concept. Hoe onderscheidt Creative Valley zich? Wat betekent de slogan van ‘The way we work today’ voor haar?

Lees meer »