INTERVIEW BERT BAKKER – PARTNER BIJ MOBILEE MANAGEMENT EN ADVIES

In het vierde interview uit de reeks bekent bewoner Bert Bakker, Partner van Mobilee, dat de brasserie zijn favoriete ruimte binnen Creative Valley Papendorp is. Maar dat is zeker niet de enige reden dat ze hun contract hebben verlengd. Benieuwd naar het gehele interview? Lees dan de blog.

Hey Bert! Wat doe jij eigenlijk?

Ik ben Bert Bakker, partner bij Mobilee management & advies. Wij zijn een adviesbureau die overheids-, zorg-, en financiële instellingen helpen bij digitale transformaties.

Waarom hebben jullie ooit voor Creative Valley gekozen?

Wij hebben voor Creative Valley gekozen vanwege het unieke concept. Dat je je onderdeel voelt van een groter geheel en je een lekkere thuisbasis hebt. Doordat alle organisaties bij elkaar komen, tijdens de lunch of bijvoorbeeld tijdens borrels, is er veel reuring in het pand. Eigenlijk zoals bij een grote organisatie. En daar zijn we nog steeds meer dan tevreden over.

Wat is je favoriete plek binnen Creative Valley?

Mijn favoriete plek is de brasserie. Deze bevindt zich op de eerste etage en is afgelopen periode helemaal vernieuwd. Er zijn verse salades, lekkere broodjes en er is een informele sfeer. Iedereen kijkt er elke dag weer naar uit om te gaan lunchen. Een absolute toegevoegde waarde is de interactie met het personeel in de brasserie. Het is eigenlijk altijd een vrolijke bijeenkomst, een onderbreking van de werkdag. Dat is heerlijk!

Waarom is de lunch belangrijk voor jou en je team? 

De lunch is heel belangrijk voor ons, want je kan je even loskoppelen van al het werk. Ik merk dat steeds meer mensen ernaar uitkijken om rustig een momentje voor elkaar te hebben. Keurig op afstand, maar wel voor jezelf en elkaar. Iemand zei laatst ter vergelijking: “als ik thuis ben, smeer ik een broodje met pindakaas en moet je hier kijken. Hier heb ik 3 verschillende salades op m’n bord, wat warms en een lekker kopje soep”. De lunches lopen de laatste tijd ook uit. We zien elkaar door de nieuwe regels minder frequent, maar zo met de lunch hebben we echt een moment voor elkaar en dat is fijn.

Wat is je mooiste herinnering van Creative Valley?

Mijn mooiste herinnering van Creative Valley dateert van een tijdje geleden. Toen de Tour de France in Utrecht was, hebben wij in samenwerking met Creative Valley een dj gehuurd. Hij stond te draaien op het terras! Er waren meerdere klanten van ons en van de andere bedrijven. We hebben daar toen met 200 man de binnenkomst van de Tour de France gevierd. Jos (de technische man van Creative Valley) had wielrennersfietsen geregeld, er waren Franse kraampjes met heerlijk eten en die dj maakte het helemaal af. Iedereen die langskwam dacht ‘wat is daar aan de hand?’. Toen zijn we met z’n alle vanuit Creative Valley Papendorp naar de Tour de France in de stad gelopen. Ja, dat was wel een mooie herinnering.

2020 is best wel een gek jaar, wat heb je dit jaar geleerd?

Ik heb dit jaar geleerd dat het gaat om kwaliteit en om mensen. Als dat goed zit en je vertrouwt op de toekomst en je gevoel, kan je door elke storm heen zeilen. Wij zijn zelf heel erg trots op onze mensen. Zij hebben onze klanten meegenomen naar beter digitaal werken, waardoor we nog een toegevoegde waarde aan onze klanten hebben kunnen leveren. Dat heb ik dit jaar geleerd. Heb vertrouwen in jezelf en je collega’s en dan komt het goed.

 Denk jij dat de functie van het kantoor gaat veranderen?

Wij denken zeker dat de functie gaat veranderen. We hebben net gekozen om weer langer in Creative Valley te blijven. Wij denken dat het kantoor een nog belangrijkere positie gaat innemen. Mensen gaan thuiswerken, maar je ziet dat ze niet alleen maar thuis willen werken. Onze grote klanten zijn echt aan het veranderen, we horen al initiatieven dat ze hun panden gaan aanpassen naar ontmoetingscentra en dat er minder werkplekken komen. Iets wat Creative Valley al is. Ik zie dat onze mensen twee of drie dagen op kantoor komen werken. Hierdoor worden de brasserie, alle vergaderruimtes en de kleinere plekken om elkaar te ontmoeten en af te stemmen steeds belangrijker.

En wat betekent ‘the way we work today’ voor jou?

‘The way we work today’ betekent voor ons dat wij kunnen vertrouwen op een werkplek die elke dag klaar staat om maximaal uit te nutten. We moeten altijd maximaal kunnen presteren en hier is alles geregeld om dat te realiseren. Van goede koffie, tot aardige mensen, tot een goede brasserie, tot de juiste ruimtes om te werken. Elke dag kunnen wij er op vertrouwen dat we goed werk kunnen doen voor onze klanten. En dat is natuurlijk waar het om gaat.

INTERVIEW HANK DE REIJDT – EIGENAAR VAN ART COMPANY

Eten is voeding voor de maag, kunst is voeding voor de ziel. Daarom staat, hangt en ligt Creative Valley vol met bijzondere werken van hedendaagse kunstenaars. In het zevende interview vertelt Hank de Reijdt, eigenaar van Art Company, hoe én waarom zijn bedrijf al ruim 25 jaar bedrijven verfraaid met hun uitgebreide collectie van 50.000 kunststukken.

Lees meer »

INTERVIEW ANNE VAN ‘T HOOG – COMMERCIEEL MANAGER CREATIVE VALLEY

Wat is eigenlijk het concept van Creative Valley en hoe wordt dit ervaren door de bewoners? Wat is de gedachte achter Creative Valley? In een serie van acht interviews vertellen we alles wat je altijd al had willen weten over het concept, de sfeer en de ervaringen van bewoners en medewerkers.

Het eerste interview is met Anne van ’t Hoog, Commercieel Manager van Creative Valley. We interviewen Anne over het concept. Hoe onderscheidt Creative Valley zich? Wat betekent de slogan van ‘The way we work today’ voor haar?

Lees meer »