INTERVIEW MAAIKE WOLFERT – HOSPITALITY MANAGER CREATIVE VALLEY

Hospitality en gastvrijheid in een kantoorpand?

“Dag in dag uit doen wij ons best om bij onze bewoners en gasten een lach op het gezicht te toveren. Dit doen we door een belevenis te creëren.” Hoe we dat doen? Dat vertelt onze hospitality manager Maaike Wolfert in het tweede interview uit de reeks.

 Hey Maaike, wat doe jij eigenlijk?

Ik ben sinds januari 2019 hospitality manager bij Creative Valley. Elke dag verzorgt het hospitality team van Creative Valley met een grote glimlach alles wat met eten, drinken en gastvrijheid te maken heeft. Gasten en bezoekers worden ontvangen door onze gastvrouw Sylvia. Daarna lopen ze naar het hart van het pand, de brasserie, waar wij elke dag een fantastische lunch serveren. We hebben flexwerkplekken, vergaderruimtes en we organiseren evenementen. We zijn een klein, hecht team met een gezamenlijk doel: ervoor zorgen dat er bij iedereen een lach op het gezicht verschijnt.

Wat betekent gastvrijheid voor jou?

Gastvrijheid is het creëren van een belevenis voor iedereen die hier binnenkomt. Het is het voorzien van een kopje koffie, het signaleren van de behoeften van mensen en het daarop inspelen. De creatie van saamhorigheid, het samenzijn, gezelligheid. Dat is gastvrijheid voor mij.

Hoe probeer jij onze bewoners of gasten extra te verrassen?

Ik denk dat het belangrijk is om verrassend en innovatief te zijn. Vooral niet te veel dingen aankondigen, zodat je altijd een verrassingselement erin hebt zitten. We hebben afgelopen week met taartjes rondgelopen en de week daarvoor hadden we een vitamine boost voor onze bewoners, omdat het zulk treurig weer was buiten. Het zijn de details waarmee je het verschil maakt. Dat doen we zo creatief mogelijk. Ik houd van het creëren van belevenissen en avonturen voor iedereen die hier binnenkomt. Elke dag weer.

Hoe wordt er binnen Creative Valley een echte community gevormd?

Wij zijn heel persoonlijk. Iedereen wordt herkend, gehoord en gezien. Iedereen is voor ons gelijk en iedereen is voor ons een bijzondere gast. We zorgen voor een stukje verbintenis tussen bedrijven die hier in het pand zitten. We zien dagelijks alle mensen die binnenkomen en uitgaan, dus we weten precies wie waar werkt. We leggen connecties tussen bedrijven en stellen hen aan elkaar voor. Hierbij zijn we de spin in het web.

Wat wordt zoal georganiseerd voor de community?

We hebben van alles georganiseerd voor onze community. Van een pub quiz tot een barbecue op het dakterras tot een vrijmibo –  nog net niet – dansend op de tafels. Ook organiseren we maandelijks inspiratiesessies, en wine- of food-tastings.

2020 was een gek jaar. Waar kijk je naar uit in 2021?

Ik hoop dat we in 2021 weer mooie activiteiten kunnen organiseren en evenementen kunnen neerzetten, bijvoorbeeld netwerkborrels en diners. Zodra het weer mag, wil ik dat iedereen weer bij ons thuis kan komen.

Waarin vind jij dat Creative Valley zich onderscheidt?

Ik vind dat we ons onderscheiden op persoonlijk vlak. We zijn voor onze bewoners echt een luisterend oor en spelen in op ieders behoeften. We stellen ons heel toegankelijk op. Ik denk dat dat die personal touch een van de belangrijkste dingen is waarin wij ons onderscheiden.

Als je Creative Valley moet omschrijven in drie woorden, welke zouden dat dan zijn?

De naam zegt het al. Creatief, innovatief en gastvrij.

EFFECTIEF VERGADEREN: HOE MAAK JIJ JOUW VERGADERING ZO EFFICIËNT MOGELIJK?

Stel je voor dat je aan een vergadering deelneemt waar iedereen enthousiast is, meningen gemakkelijk worden uitgewisseld, besluiten worden genomen, verantwoordelijkheden worden verdeeld en waar iedereen het gevoel heeft dat ze daadwerkelijk een waardevolle bijdrage hebben geleverd. Dit is wat je kunt verwachten bij effectieve vergaderingen. Maar hoe organiseer je zo’n effectieve vergadering? Geen zorgen, in dit blog vindt je genoeg praktische tips om jouw vergadering nog efficiënter te maken.

Lees meer »

LA GRANDE FINALE!

Een compilatie van de leukste stukjes én bloopers uit de interviews met onze bewoners en collega’s. We willen iedereen die heeft meegewerkt bedanken, en geven een speciaal bedankje aan Orange Films. We hebben genoten!

Lees meer »

INTERVIEW HANK DE REIJDT – EIGENAAR VAN ART COMPANY

Eten is voeding voor de maag, kunst is voeding voor de ziel. Daarom staat, hangt en ligt Creative Valley vol met bijzondere werken van hedendaagse kunstenaars. In het zevende interview vertelt Hank de Reijdt, eigenaar van Art Company, hoe én waarom zijn bedrijf al ruim 25 jaar bedrijven verfraaid met hun uitgebreide collectie van 50.000 kunststukken.

Lees meer »

INTERVIEW RENÉ KERKHOVE – DIRECTEUR O2 COMMUNICATIE

Aantrekkelijk zijn voor jong, creatief talent was volgens René van O2 Communicatie een van de belangrijkste redenen om bewoner te worden van Creative Valley. Hoe hij hier nu over denkt en wat The Way We Work Today voor hem betekent? Dat lees je in het vijfde interview uit de reeks.

Lees meer »

INTERVIEW ANNE VAN ‘T HOOG – COMMERCIEEL MANAGER CREATIVE VALLEY

Wat is eigenlijk het concept van Creative Valley en hoe wordt dit ervaren door de bewoners? Wat is de gedachte achter Creative Valley? In een serie van acht interviews vertellen we alles wat je altijd al had willen weten over het concept, de sfeer en de ervaringen van bewoners en medewerkers.

Het eerste interview is met Anne van ’t Hoog, Commercieel Manager van Creative Valley. We interviewen Anne over het concept. Hoe onderscheidt Creative Valley zich? Wat betekent de slogan van ‘The way we work today’ voor haar?

Lees meer »