De meest gestelde vragen van onze klanten op het gebied van huisvestingsstrategie:

  • Wat betekent hybride werken voor mijn organisatie?
  • Hoe beïnvloed hybride werken mijn vierkante meters?
  • Wat is de juiste verdeling van mijn m² met betrekking tot individuele werkplekken en ruimtes voor ontmoeten, samenwerken en ontspanning?
  • Hoe kan ik beter gebruik maken van de flexibiliteit die algemene ruimtes bieden?
  • Wat vinden mijn medewerkers belangrijk, en waarom?
  • Wat moet het kantoor faciliteren zodat mijn medewerkers graag op kantoor willen zijn?
  • Hoe stimuleer ik kruisbestuiving, leren en innoveren op kantoor?

De rol van het kantoor is om cultuur, communities en kruisbestuiving te faciliteren.​

Onderzoek en onze ervaring met klanten vertellen ons wat belangrijk is en wat wordt gewaardeerd:

“Wanneer we fysiek samen zijn (met onze klanten en met elkaar) geloven we dat we meer doorbraakimpact kunnen creëren, gemakkelijker relaties kunnen opbouwen en onze vaardigheden beter kunnen ontwikkelen dan wanneer we weg zijn van elkaar”
“We werken hard, maar we zorgen er ook voor dat we samen plezier hebben. Ons kantoor is de plek waar we verbindingen opbouwen, socialiseren, een gevoel van verbondenheid bevorderen; hier brengen we onze waarden tot leven.”
“We weten niet wat de toekomst zal brengen en hoe ons bedrijfs- of servicemodel zich zal ontwikkelen, en hoe hybride werken in de praktijk zal functioneren, maar we kunnen wél flexibiliteit in het kantoor integreren terwijl we ontdekken wat het beste werkt.”
“We zijn een diverse groep – verschillende rollen, verschillende ervaringsniveaus, verschillende mensen. Het hospitality concept dient, doormiddel van de mens centraal te stellen, deze diverse behoeftes te waarborgen en ‘community building’ te stimuleren.”

Het kantoor is een werkplek waar je medewerkers niet moeten zijn.. maar willen zijn!

Keuze doet er toe!

Werknemers met een keuze om te werken waar en wanneer zij willen:

  • Zeggen een betere ervaring te hebben op kantoor, hebben een hoger gevoel van welbevinden en voelen zich geïnspireerd

  • Zullen eerder hun bedrijf aanraden aan anderen

  • Voelen een sterkere binding met collega’s en de organisatie

  • Kunnen zich beter focussen en leren

Source: Cushman & Wakefield’s Experience per SF (XSF)

Wij denken graag met uw organisatie mee om te bepalen wat voor soort kantoor past bij jullie toekomstgerichte huisvestingsstrategie.

Cushman & Wakefield’s Total Workplace team is een internationaal netwerk van professionals met diverse achtergronden die o.a. data en trends analyseren, thought leadership publiceren, strategieën ontwikkelen en dit samenbrengen om zowel gebruikers als investeerders te helpen met hoe werk verandert en wat de implicaties daarvan zijn voor vastgoed. Zij benaderen de data en trends vanuit een holistisch perspectief, rekening houdend met het systeem, de rituelen en het gedrag van groepen en individuen die deze trends beïnvloeden.
Gerda Stelpstra
Business Anthropologist,
Workplace, Wellbeing Strategist
gerda.stelpstra@cushwake.com
Claudia Vermeulen
Workplace, Change,
Wellbeing Strategist
claudia.vermeulen@cushwake.com

THE WAY WE WORK TODAY
De toekomst van het kantoor